Content marketing w reklamie leków OTC.
Content marketing i reklama leków OTC jak wiele mają ze sobą wspólnego?Leki OTC skrót od over the counter czli właśnie leki bez recepty w przeciwieństwie do leków na receptę – RX, mogą być reklamowane.Ich promocja jest bardzo rozwinięta i obejmuje wszelkie dostępne narzędzia marketingowe: reklamę, marketing internetowy, działania PR. Leki OTC są sprzedawane nie tylko w aptekach ale również na stacjach benzynowych, kioskach, supermarketach, czy sklepach drogeryjnych. Chociaż ustawa pozwala na reklamę takich leków, przepisy zawierają wiele obostrzeń i konkretnych wytycznych, dlatego ze strony klienta – firmy farmaceutycznej, do zespołu zajmującego się promocją danego preparatu często dołącza osoba z działu prawnego i weryfikuje każdy element kampanii.Specjaliści od marketingu, public relations,czy kontent marketingu musza liczyć się, że ich pomysły i wiedza zostanie zatwierdzona przez dział prawny.
Reklama leków a prawo
Firmy farmaceutyczne dbają o to aby powstające kampanie reklamowe były zgodne z prawem. Od 2001 roku działa Stowarzyszenie Polski Związek Producentów Leków bez recepty, który zrzesza producentów preparatów OTC. Stowarzyszenie powołało do życia kodeks Etyki Polskiego Związku Producentów Leków, który reguluje zagadnienia związane z reklamą, promocją i sponsoringiem.
Reklama leków OTC w internecie
Producenci leków OTC wykorzystują cała paletę możliwości reklamowych do promocji swoich produktów. Content marketing i reklama leków OTC to obszar gdzie wykorzystuje się narzędzia takie jak: telewizja, prasa, ulotki, akcje specjalne, konferencje, PR, i oczywiście internet. Interaktywne podejście do marketingu leków OTC pozwala wykorzystać pełne możliwości internetu w informowaniu klientów o nowych preparatach.
Firmy farmaceutyczne zakładają strony www, blogi i konta w mediach społecznościowych, informując grupę docelową o właściwościach preparatów oraz o dolegliwościach mogących stworzyć potencjalne zagrożenie i rozwój choroby. Strony często mają również za zadanie edukowanie i pokazywanie możliwości zadbania o własne zdrowie.
Nietypowy content marketing dla OTC
W firmach medycznych działania reklamowe, PR i content marketing zawsze wychodzą poza schematy. Ulotka i strona www, skierowana do grupy docelowej to często za mało. Konferencje dla lekarzy, akcje społeczne, wystawy czy coraz częściej działania ambientowe to stały wachlarz narzędzi dla preparatów OTC.
Zostaw Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.