Media Relations zmienia się jak reszta świata
chodzi oczywiście o zmiany w zakresie digital.Public Relations to rodzaj komunikacji z otoczeniem.
Sukcesem dotarcia do wybranych grup z komunikatem są dokładnie dobrane narzędzia do komunikacji. Działania media relations dobrane do grupy docelowej jest jednym z takich narzędzi.
Gdy wiec grupa intensywnie korzysta z mediów społecznościowych trudno dotrzeć do niej publikując konkursy w mediach lokalnych,czy umieszczając tam reklamę.Wybór mediów do komunikacji każe podążać za grupą i jej zainteresowaniami.
Inbound media relations
przypomina to zmiany,które zaszły w marketingu.Obserwujemy właśnie płynne przejście z outbound do inbound marketingu.Inbound marketing opiera się na planowaniu i ciągłym dopasowywaniu działań do klienta.
Klient sam znajduje to czego w danej chwili potrzebuje.Inbound marketing wykorzystuje narzędzia marketingu internetowego w sposób, który zaangażuje klienta.
Stąd nacisk i ogromna potrzeba angażującego contentu.
Zmienia się rodzaj komunikacji z klientem. Dla działań public relations też ważne jest gdzie grupa docelowa przebywa.Po co mówić do kogoś gdy ten ktoś przebywa gdzie indziej i aktywnie się tam udziela?
A co z mediami drukowanymi?
na chwilę obecną mamy również na rynku media drukowane.(żeby nie napisać jeszcze)
Co z klasycznym media relations? Ciągle jest ważnym elementem komunikacji.Lokalne media korzystnie wpływają na komunikację np. w zakresie CSR.
Odbiorcy w grupach wiekowych powyżej pięćdziesiątego roku życia nie zrezygnują z prasy lokalnej czy radia.Media lokalne mają swoje odpowiedniki w postaci portali lokalnych.Teraz to tu naprawdę toczy się życie.Ogólnopolskie stacje telewizyjne,z których każda ma swój portal informacyjny często szukają „inspiracji” właśnie na portalach lokalnych.To w portalach lokalnych teraz toczy się naprawdę kawał dobrego dziennikarstwa.
Działania MR podążają z komunikatem za grupą
nikt tak jak reporter lokalnego portalu nie będzie wiedział lepiej co dzieje się na jego podwórku.
Pracując dla jednego z takich portali wiele razy obserwowałam pracę reporterów i byłam pod wrażeniem ich wiedzy o tym co dzieje się na ich terenie.I wszystko odbywało się w czasie rzeczywistym.Jadąc samochodem i mijając wypadek zawsze gdzieś tkwiła myśl – i tak zaraz o tym przeczytam. I właśnie to, że życie podajemy dalej w czasie rzeczywistym jest teraz ważne.Działania media relations żyją dalej.Tylko to życie stało się bardziej intymne bo komunikat musi podążać za swoim odbiorcą.I tak to właśnie działa.Ty widzisz inni też widzą.Jedni komunikują innym co widzieli, żeby każdy mógł mieć własną opinię.
Analizując statystyki Google Analytics
portali lokalnych można się dowiedzieć, że ludzie czytają artykuły będąc w pracy,chętnie w godzinach porannych.Warto też przyjrzeć się współczynnikowi odrzuceń.Ludzie naprawdę angażują swój czas i spędzają sporo czasu na stronach portali lokalnych. Wtedy – gdy informacja jest angażująca. Nie tylko infografika przemawia.Artykuł też.Chodzi o to aby był aktualny i poruszał temat ważny w momencie gdy temat się dzieje.